Przystawki odbioru mocy wykorzystywane są w różnego typu pojazdach, w których konieczne jest przeniesienie mocy na inne elementy pojazdu, wykorzystywane do realizacji specjalistycznych funkcji.
Gdy transportujesz samochody..
Jeśli posiadasz samochód, na którym przewozisz samochody, bo np. zawodowo zajmujesz się sprowadzaniem pojazdów z zagranicy, wówczas możesz być pewny, że twoim samochodzie znajduje się przystawka odbioru mocy https://hydroexpert.eu/Przystawka-odbioru-mocy-SCANIA-GRS-895-quot-SCANIA-GRS895quot-p488. Jest ona zależna od sprzęgła, co oznacza, że można z niej korzystać tylko podczas postoju pojazdu.
Samochód ciężarowy z wywrotką
Jest chyba najbardziej klasycznym pojazdem, w którym wykorzystywana jest przystawka. Wywrotka umożliwia szybkie i sprawne wyładowania, znajdujących się na samochodzie towarów, najczęściej sypkich. Jest to możliwe, dzięki temu, że przystawka odbioru mocy przekazuje napęd na sterownik kipra, a ten- usuwa zawartość naczepy szybko i sprawnie.
HDS, czyli żuraw załadunkowy
Jest drugim, obok wywrotki, bardzo popularnym pojazdem, w którym korzysta się ze specjalnych układów hydraulicznych. HDS dzięki temu, że posiada specjalne ramię (wysięgnik), może w prosty i szybki sposób załadować pojazd, a następnie także rozładować. W pojazdach z wysięgnikiem wykorzystywane są dwa rodzaje przystawek odbioru mocy: zależnych oraz niezależnych od sprzęgła.
Dźwigi samochodowe
To kolejny przykład aut, w których funkcjonalność zależy od zainstalowanej przystawki odbioru mocy. Dźwig samochodowy, ale także dźwig, wykorzystywane do załadunku drewna. Moc przekazywana jest zazwyczaj na układy hydrauliczne, które umożliwiają przemieszczanie ramienia z ładunkiem i umieszczenia go na aucie lub w innym wyznaczonym miejscu.
Co jeszcze?
Przykładów można by było podawać jeszcze dużo. Jak choćby śmieciarka, podnośnik kontenerowy, cysterna do przewozu mleka, ale także auto z chłodnią, w której przewożone jest np. żywność. W tego typu pojeździe chłodzenie odbywa się dzięki specjalnemu agregatowi, który zasilany jest mocą, pochodzącą właśnie z przystawki odbioru mocy, najczęściej niezależnej od sprzęgła.